donderdag 30 juli 2015

Dag 2: Saverne - Adlerbad

Donderdag 30 Juli:

Om 7u opgestaan en na een heerlijk en zeer uitgebreid ontbijt gaan we om 9u weer opweg.

We gaan vandaag eerst weer een route door de Vogezen rijden en dan gaan we richting de Schwarzwald.

Het is 13 graden en grijs, hopelijk word het beter vandaag.

We rijden via de Col de Saverne naar Dosenheim-zur-Zinsel.

We rijden een parchtige route door kleine dorpjes en midden in het bos.

Helaas kunnen we Grand Wintersberg niet vinden en als we bij Chateux de Windstein komen regent het heel hard, dus dit slaan we ook maar over.

Het is alweer overal ontzettend rustig, in de dorpjes zie je geen mens en op de weg is het ook alsof we alleen zijn, heel raar, maar wel heel relaxed rijden.

Richtng Burgruïne Wasigenstein stoppen we eest bij de Zigeunerfelse en we maken een mooie wandeling door het bos naar de rots.

We gaan niet naar de bergruine maar richting Wissenbourg want het is al rond 12u.

In Lembach stoppen we bij een bakker hier hebben we broodjes en koffie gekocht.

We rijden de D3 op waar we halverwege Col du Pigeonnier oprijden (382m)

Gelukkig is het weer beter geworden (20 graden) en kunnen we de kap open maken.

We verlaten de prachtige groene Vogezen en gaan opweg naar de Schardwald.

We rijden de A35 op richting Baden-Baden.

We rijden Duitsland binnen en rijden dan over de Rijn en we rijden hier direkt de D500 op de Schwarzwalderhochstrasse, deze weg zullen we de komende 2 dgn gaan volgen.

De Schwarzwaldhchstrasse, ook bekend al B500, is de oudste en misschien wel de mooiste route door het Zwarte Woud. Hij slingert omhoog naar de top in Bühlerhöhe. De weg loopt verder langs de bergen, met mooi uitzicht, naar Freudenstadt aan de oostkant van het bos, en dat alles op hoogte tussen 800 en 1000 meter.

Onze 1e stop is bij de Mummelsee, een meertje op 1039m hoogte, als overblijfsel van de laatste ijstijd, het meer heeft een omtrek van 800m.
Dit is één groot commercieel trekpleister, niet normaal!! we hebben even wat rondgewandeld en koffiegedronken.

Bij Ruhestein verlaten we de D500 om naar Allerheiligen te gaan, hier ligt een kloosterruïne en de watervallen.

Alerheiligen Waterval: Via geweldige kronkelweggetjes bereik je Oppenau, waar zich de   restanten bevinden van het Alerheiligen Klooster, met van de bordjes naar de waterval. Deze waterval, met een verval van 80 meter, biedt schitterende plaatjes, wandelend op smalle paadjes en bruggetjes langs het water.

De ruíne ligt direkt vooraan en we wandelen naar de waterval. Dit is absoluut geen weg voor mensen die slecht ter been zijn want het zijn heel veel trappen.

We rijden nu richting het hotel in Adlerbad. Het is een geweldige weg die we rijden, met heel veel haarspeldbochten en veel hoogte verschillen.

Op een gegeven moment komen we op een open plek waar ze aan het parasailen waren, echt geweldig en daar hadden we een super uitzicht over de Schwarzwald.

Om half 6 waren we in het hotel. Flair hotel Adlerbad, het is een mooi hotel en we hebben een prachtige nieuwe kamer . Om 18u zijn we gaan eten beneden in het restaurant en het eten was heel goed !!!

Nu nog even een afzakkertje aan de "Stamtisch" en dan gaan we lekker slapen want morgen is weer een lange dag !!