vrijdag 31 juli 2015

Dag 3 : Adlerbad - Lindau

Vrijdag 31 Juli:

Om 7u opgestaanen na een heerlijk ontbijt vertrekken we om 9u richting Bodensee

We gaan nu eerst nog een mooie route door de Scharzwald maken.

We rijden via Wolfach naar de Triberger Wasserfalle. Dit is een geweldige weg door het bos. We hebben een strak blauwe lucht, maar het is pas 13 graden, maar het zou vandaag lekker worden.

Om half 11 zijn we bij de waterval en we wandelen naar boven. Dit is Duitslands hoogste waterval

Triberger Wasserfalle: In het kleine plaatsje Triberg bevinden zich 7 watervallen met een gezamelijke lengte van 163m. Heermee zijn deze watervallen de hoogste watervallen in het Zwarte Woud. De watervallen eindigen in de Donau

Als we boven zijn gaan we door het bos nog naar de bergsee, maar deze valt erg tegen. Het is een klein meertje langs een weg. Toch drinken we hier even koffie met apfelstrudel.

In het dorpje lopen we nog even langs de winkeltjes.

Om 12u zijn we terug bij de auto en gaan we op weg naar de Titisee. Het is ondertussen al een stuk warmer geworden en we kunnen cabrio rijden.

Om 13.45u zijn we bij de Titisee. Dit is een mer dat is gevormd door het gletsjerijs van de hoogste berg van het Zwarte Woud, de Feldberg. Het meer heeft een oppervlakte van 1,3 vierkante km.

Als je om het meer heen wilt rijden kun je het beste de hotelroute nemen dan kom je midden in het centrum uit. Het is een super Toeristisch plaatsje en de Titisee is een mooi meer waar je veel watersportmogelijkheden hebt.

We rijden nu naar de Schluchsee. Met een lengte van 7,5 km en 1,5 km breed is het de grootste See of meer van het Zwarte Woud. Het ligt op een hoogte van meer dan 900m enhet is een watersportoord bij uitstek. Surfen, zeilen en bootje varen zijn er geen probleem. Er is zelfs een groot waterpretpark. Tevens kun je er ook goed wandelen en fietsen.

Dit meer is veel groter dan de Titisee maar de Titisee is veel mooier en het ziet er veel gezelliger uit met al die winkeltjes en hotels eromheen.

We moeten nu 3 uur rijden naar de Bodensee, het is nu kwart voor 2.

Bij Stühlingen rijden we Zwitserland binnen.

Zwitserland heeft een hele ander omgeving, het is er veel vlakker en heeft eigenlijk totaal geen sfeer, dat had ik niet verwacht !!

En opeens zien we aan de linkerkant een meer en jawel hoor het is het begin van de Bodensee, we zijn in Mammern. We moeten nog ongeveer 2 uur rijden naar Lindau.

Bodensee: Het grootste meer in Duitsland en een van de grootste in Europa. De Bodensee bestaat uit verschillende delen: De Obersee tussen Konstanz en Bregenz met het eiland Lindau, de überlinger See met het eiland Mainau en de Untersee met het eiland Reichenau. het meer zit vol vis en er zijn ook talloze vogelkolonies. In het achterland, op de uitlopers van de Alpen, vind je de bossen, weiden en boomgaarden. Het is een zeer populaire vakantiebestemming in Duitsland.

Het is een ontzettend saaie en lange weg die we hebben gereden. Het duurde ook veel langer dan eigenlijk de bedoeling was omdat het druk is en we langzaam moeten rijden.

In Margarethen rijden we de grens over naar Oostenrijk en we zien direkt aan de rechterkant de bergen liggen. We rijden nu een stukje door Oostenrijk en gaan dan weer de grens over naar duitsland, want Lindau ligt in zuid-duitsland aan de Bodensee..

Om 19u zijn we pas in het hotel, Hotel Seereich in Lindau.  Het is een heel nieuw en mooi hotel/pension.

Nadat we ons even hebben omgekleed gaan we wat eten op de Lindau-Insel. We liggen met ons hotel maar een paar minuten lopen van het eiland af en we gaan op het plein bij de pizzaria een heerlijke pizza eten !

Om half 10 zijn we terug in het hotel en helemaal uitgeput na zo'n lange rit vandaag gaan we lekker naar bedje ......